Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

απονομές 4ου Πανελλήνιου Σχολικού Λογοτεχνικού Διαγωνισμού του Μορφωτικού Ομίλου Πετρούπολης


Με απόλυτη επιτυχία σε μια ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα έγινε η εκδήλωση απονομής βραβείων και επαίνων του 4ου Πανελληνίου σχολικού Λογοτεχνικού Διαγωνισμού του Μορφωτικού Ομίλου Πετρούπολης.
Οι συμμετοχές συνολικά ήταν 448 και δόθηκαν 122 βραβεία και έπαι
νοι και στις δυο κατηγορίες -ποίηση και διήγημα.
Ευχαριστούμε θερμά καθηγητές, γονείς και κηδεμό
νες και κάθε άλλον που με την αμέριστη συνεισφορά τους στέφθηκε με επιτυχία και ο φετινός διαγωνισμός.


4ος Πανελλήνιος Σχολικός Διαγωνισμός. Απονομές Απρίλιος 22-04-2012
Ομιλία, καλωσόρισμα από τον Δημήτρη Βαρβαρήγο.
Κυρίες κύριοι, και αγαπημένα παιδιά καλησπέρα σας
Ότι νιώθουμε σαν αίσθημα, προέρχεται από το λόγο, κι αυτό σημαίνει άνθρωπος… Έτσι, με αυτή τη δυναμική ως άνθρωποι, φτάσαμε σήμερα στη λήξη του 4ου διαγωνισμού λογοτεχνίας για την απονομή των βραβείων και επαίνων.
Η φετινή συμμετοχή δεν ήταν μόνο μεγάλη, αλλά και πολύ ποιοτική καθώς η απόδοση των περισσοτέρων κειμένων είχαν το σωστό λογοτεχνικό ύφος που χρειάζεται ο πεζός λόγος και για τον ποιητικό το μέτρο της υπερβολής στα περιττά λόγια και την ποιητική άδεια.
Οι συμμετοχές συνολικά και στα δύο είδη λόγου ήταν 419. Για την ποίηση 234 και για το διήγημα 185. Αυτό μας δείχνει πως το ενδιαφέρον των παιδιών κάθε άλλο παρά αδιάφορο είναι για τις σοβαρές μορφές της τέχνης όπως είναι το λογοτεχνικό και ποιητικό γράψιμο.





Η επιτροπές απαρτιστήκαν από τις κυρίες: Έλενα Σιούτη λογοτέχνη που είναι και η πρόεδρος του Μορφωτικού. Τις ποιήτριες κυρίες Γεωργία Παπαμιχαήλ, Άννα Γκίνη, Βενετία Βήχου, και τον συγγραφέα Δημήτρη Βαρβαρήγο.
Σε πολλές περιπτώσεις διαβάσαμε και ξαναδιάβασαμε τα κείμενα για να μειώσουμε στο ελάχιστο την ύπαρξη λαθών εκτίμησης των έργων και είμαστε σίγουροι πως σε μεγάλο ποσοστό, πάνω από 95% το καταφέραμε.
Πολλά έργα ισοβάθμησαν καθώς ήταν ισάξια και θα ήταν άδικο να απορριφθούν κάποια από αυτά. Η αξία των ισοψηφησάντων δεν χάνουν στο ελάχιστο την αρχική τους αξία καθώς έχουν, δηλαδή, είναι γραμμένα με τα απαραίτητα στοιχεία που απαιτούνται για να επιτευχθεί το άρτιο λογοτεχνικό αποτέλεσμα τους.

Αυτή η δυναμική γραφής βρέθηκε σε αρκετά έργα που διαγωνίσθηκαν και είναι πολύ συγκινητικό νέα παιδιά σκεπτόμενα, δημιουργοί να βρίσκονται στο αντίποδα μιας κοινωνίας που κατά το πλείστον έχει διαμορφωθεί μέσα στην καταναλωτικότατα.


Συγχαρητήρια στους καθηγητές και τις καθηγήτριες που με το δικό τους αμέριστο ενδιαφέρον εμφυσούν τη γνώση στα νέα παιδιά, στους αυριανούς ανθρώπους που θα στελεχώσουν την κοινωνία μας

Χαρήκαμε ιδιαίτερα για κάποια σχολεία που είχαν μαζικές αποστολές κάποιο μάλιστα έφτασε τις 27. Συγχαρητήρια σε όλους όσοι βοήθησαν για να φτάσουμε με επιτυχία στις απονομές του 4ου διαγωνισμού.

Εσείς οι νέοι, είστε ένα πολύ μεγάλο και σοβαρό υπόβαθρο για την κοινωνία μας στο μέλλον. Κι αυτό είναι ένα επίτευγμα που οφείλεται στην πρώτη παιδεία την οικογενειακή και των δασκάλων μετέπειτα που καταφέρνουν σε κάθε φουρνιά μαθητών να εμφυσούν την πνευματικότητα που είναι από τις ευγενέστερες αρετές του ανθρώπου.


Όπως εγώ και τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής, αλλά και όλοι εσείς, γονείς, κηδεμόνες, δάσκαλοι και καθηγητές νιώθουμε ικανοποιημένοι και αισιόδοξοι για τη νεολαία μας κάτι τέτοιες σπουδαίες κι ευγενικές στιγμές που μας αποδεικνύει την σοβαρή υπόστασή της.

Λέω ευγενικές αυτές τις όμορφες στιγμές, γιατί η άμιλλα ενός διαγωνισμού επάνω σε αυτή την ευγένεια μεταξύ των διαγωνιζομένων στηρίζεται. Καμία αξία δεν έχει που φτάνει κάποιος όσο η συμμετοχή του κι αυτή είναι η προσωπική του επιτυχία και κατ’ επέκταση η επιτυχία του διαγωνισμού.
Κανένα αλίμονο ανταγωνιστικό συναίσθημα δεν πρέπει να υπάρχει παρά μόνο η προσπάθεια της δημιουργίας και αυτό είναι το σημαντικότερο στοιχείο για ένα άνθρωπο. Άρα το συμπέρασμα που βγαίνει από αυτή την αναφορά μου είναι πως η πνευματική τέχνη είναι μέρος της ηθικής ενέργειας του ανθρώπου.
Είστε νέοι, τώρα ξεκινάτε το ταξίδι σας, να έχετε υπ’ όψη σας πως η τέχνες είναι για την ψυχή όπως η ανάσα στη ζωή μας. Η αγάπη για μια τέχνη που μπορεί να ακολουθήσει ένας άνθρωπος είναι μια δικλείδα ασφαλείας για το νου και την ψυχή του στα κατοπινά του χρόνια.
Η τέχνη είναι η περιαγωγή της ψυχής που είναι και η αληθινή παιδεία.
Τελειώνοντας να πω ότι. Θεωρώ πως ετούτα τα παιδιά, τα σκεπτόμενα, θα είναι οι σοβαροί και υπεύθυνοι πολίτες που θα στελεχώσουν και θα στηρίξουν την κοινωνία στο μέλλον. Από αυτά τα παιδιά εμείς οι μεγαλύτεροι θα πρέπει να είμαστε σίγουροι για την ποιότητα τους ως άνθρωποι.
Παιδιά, η ζωή είναι πολύ όμορφη παρά τις δυσκολίες της, οργανώστε τις σκέψεις για να είσαστε πάντοτε δημιουργικοί και να έχετε στο νου σας τα λόγια του παππού Επίκουρου.

Πάντα δούλευε. Πάντα αγάπα. Μην περιμένεις απ’ τους ανθρώπους ευγνωμοσύνη και να μην πικραθείς όταν δεν σε ευγνωμονούν. Νουθεσία αντί μίσους, χαμόγελο αντί περιφρόνησης. Πάντα να έχεις στη βιβλιοθήκη σου ένα βιβλίο, στην αποθήκη σου ένα μπουκάλι κρασί, στον κήπο σου ένα λουλούδι.

Σας ευχαριστώ πολύ και καλή συνέχεια σε όλους με υγεία.


Τα κείμενα και στις δυο κατηγορίες (διήγημα-ποίηση) χωρίστηκαν σε κατηγορίες ανάλογα τη θεματική τους. Κοινωνικό, επικό, οικολογικό, ιστορικό, ερωτικό, μύθος, φαντασίας, αστυνομικό, λυρικό, ρεαλιστικό, φιλοσοφικό, δοκίμιακό, θρησκευτικό, έμμετρο και ελεύθερο στίχο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: